Robert Bresson

SİNEMAYA DAİR

Belirsizliğin Bilgisi – Angela Schanelec

Angela Schanelec filmleri, hikâye anlatmayı tercih etmeden sadece imajların görünürlüğü ile kadrajın içerisindeki hissiyatı bir deneyim haline getiriyor. Kısa filmlerinden itibaren, belirsiz yapıda tasarladığı karakterler ve yine belirsiz yapıda tasarlanan…

Devamını Oku »
SÖYLEŞİ

Feyzi Erçin ile Sinema, Ses ve Müzik Üzerine III

Feyzi Erçin ile sinemada ses ve müzik üzerine gerçekleştirdiğimiz söyleşinin bu son kısmında müziğin ulusal ve uluslararası sınırlarına ve kültürel anlamlarına değindik. Aynı zamanda bireysel ve toplumsal anlamda müzik ile…

Devamını Oku »
SÖYLEŞİ

Feyzi Erçin ile Sinema, Ses ve Müzik Üzerine II

İlk kısmını Ocak ayında yayımladığımız röportajın bu bölümünde sesin kültürel anlamları, göz ve kulak -ses ve görüntü- arasındaki ilişki, film müziği bestecileri ve Türk Sineması’nda müzik kullanımları üzerine Feyzi Erçin’in…

Devamını Oku »
FİLM

Sağduyunun Gücü Adına

Bresson’un Pickpocket (1959) filmindeki Michel, kayıtsızlığa kadar varan bir yabancılaşmayı yaşamasıyla Albert Camus’un Yabancı romanındaki Mersault’u; iradesini suça yönlendirmesiyle ve suçuna ahlâkî bir bahane bulmasıyla da F. Dostoyevski’nin Suç ve…

Devamını Oku »
SİNEMAYA DAİR

Feyzi Erçin ile Sinema, Ses ve Müzik Üzerine I

“Ses, görüntüye kıyasla insana daha fazla temas eden bir noktada”

Devamını Oku »
Başa dön tuşu