Dilsiz

SÖYLEŞİ

Senarist ve Yönetmen Selman Kılıçaslan ile Söyleşi

"Bu işi yapmak isteyen kişiler belli çevreler içinde aidiyet duygusuyla gelişiyor, serpiliyor. Belli mevzular belli klişeleşmiş kalıplarla anlatılıyor. Bu da insanı heyecanlandırmıyor. Bunların dışına çıkılması gerekli. Herkesin aynı fikirde olmasını…

Devamını Oku »
SİNEMAYA DAİR

Bu Sandık Bize: Dilsiz’in Dile Gelişi

Dilsiz’in Dile Gelişi, filmin vizyona girmeden yarattığı heyecanın iki sene sonrasına dahi yansıması. Sinemaya ilgi duyan herkesin merak ettiği konular olan; bir film nasıl çekilir, senaryo nasıl yazılır, sete nasıl…

Devamını Oku »
SÖYLEŞİ

Ozan Çelik ile Oyunculuk Mesleğini Konuştuk

Rolün, oyuncunun üzerine yapışması bir taraftan iyi bir taraftan kötü bir durum. Kötü olan tarafı, sonrasında da aynı roller gelir. İyi olan tarafı, iyi oynadığının kanıtıdır. Bizim memlekette izleyiciler geri…

Devamını Oku »
SÖYLEŞİ

Osman Çankırılı ile Sanat Yönetmenliği Üzerine Söyleştik

Sanat yönetimi demek sadece dekorları, mekanları, atmosferi tasarlamak değil. Aynı zamanda insan ilişkilerini de iyi kurmanız gerekiyor. Ekibinizi de yönetmeniz gerekiyor. Ekibinizle bir mekân tasarlarken, ekip arkadaşlarınızdan hangi mekânda nasıl…

Devamını Oku »
REJİ'DEN

Dilsiz Filmine Dair Notlar-4: Dilsiz Filminin Ardından

Her şey hat sanatı ile ilgili belgesel film yapma niyetiyle başladı. Başlarda kolay altından kalkabileceğim bir süreç gibi düşündüm; ne var ki öyle olmadı. Uzun okumalarım, birçok insanla görüşmelerim senaryo…

Devamını Oku »
FİLM

Mucize Söyleyen Dilsiz

Dilsiz filmi, geleneği bugünde yaşatmanın imkânına dair hayatımıza ışık saçmanın ötesinde, esasen içimizdeki “ânın çocuğu” olan sûfîyi keşfetmek için bir ayna oluyor bizlere.

Devamını Oku »
SİNEMAYA DAİR

Dilsiz Filmine Dair Notlar – 3: Anekdotlar

Otobüs durağında yağmurlu bir sahne çekecektik. Sahneyi özel kılan bir husus daha var: Otobüs duraklarında reklam panolarında Ahmet Uluçay’ın günce kitabının reklamı yer alacaktı. Sahne için düşündüğüm plan, mekânı çok…

Devamını Oku »
SİNEMAYA DAİR

Dilsiz Filmine Dair Notlar – 2: Görüntü Yönetmeni Ararken

Filmin duygusunun hâkim olduğu yahut doğduğu zemine filmin dili denebilir. Bu dilin görüntüye gelişi, şairin kelimelerini yerleştirme ameliyesine çok benziyor.

Devamını Oku »
REJİ'DEN

Dilsiz Filmine Dair Notlar – 1: Görsel Çözümleme

Filmin çekimlerine daha dört-beş ay var. Bütçe sorunları aşılmış, senaryonun üzerinden son bir kez daha geçilmiş hatta oyuncu arayışları başlamış. Heyecanın yavaş yavaş ama kesintisiz yükseldiği, tatlı telaşların zaman zaman…

Devamını Oku »
Başa dön tuşu