Murat Pay

SİNEMAYA DAİR

Bu Sandık Bize: Dilsiz’in Dile Gelişi

Dilsiz’in Dile Gelişi, filmin vizyona girmeden yarattığı heyecanın iki sene sonrasına dahi yansıması. Sinemaya ilgi duyan herkesin merak ettiği konular…

Devamını Oku »
SÖYLEŞİ

Ozan Çelik ile Oyunculuk Mesleğini Konuştuk

Rolün, oyuncunun üzerine yapışması bir taraftan iyi bir taraftan kötü bir durum. Kötü olan tarafı, sonrasında da aynı roller gelir.…

Devamını Oku »
SÖYLEŞİ

Osman Çankırılı ile Sanat Yönetmenliği Üzerine Söyleştik

Sanat yönetimi demek sadece dekorları, mekanları, atmosferi tasarlamak değil. Aynı zamanda insan ilişkilerini de iyi kurmanız gerekiyor. Ekibinizi de yönetmeniz…

Devamını Oku »
REJİ'DEN

Dilsiz Filmine Dair Notlar-4: Dilsiz Filminin Ardından

Her şey hat sanatı ile ilgili belgesel film yapma niyetiyle başladı. Başlarda kolay altından kalkabileceğim bir süreç gibi düşündüm; ne…

Devamını Oku »
FİLM

Mucize Söyleyen Dilsiz

Dilsiz filmi, geleneği bugünde yaşatmanın imkânına dair hayatımıza ışık saçmanın ötesinde, esasen içimizdeki “ânın çocuğu” olan sûfîyi keşfetmek için bir…

Devamını Oku »
SİNEMAYA DAİR

Dilsiz Filmine Dair Notlar – 3: Anekdotlar

Otobüs durağında yağmurlu bir sahne çekecektik. Sahneyi özel kılan bir husus daha var: Otobüs duraklarında reklam panolarında Ahmet Uluçay’ın günce…

Devamını Oku »
SİNEMAYA DAİR

Dilsiz Filmine Dair Notlar – 2: Görüntü Yönetmeni Ararken

Filmin duygusunun hâkim olduğu yahut doğduğu zemine filmin dili denebilir. Bu dilin görüntüye gelişi, şairin kelimelerini yerleştirme ameliyesine çok benziyor.

Devamını Oku »
REJİ'DEN

Dilsiz Filmine Dair Notlar – 1: Görsel Çözümleme

Filmin çekimlerine daha dört-beş ay var. Bütçe sorunları aşılmış, senaryonun üzerinden son bir kez daha geçilmiş hatta oyuncu arayışları başlamış.…

Devamını Oku »
Başa dön tuşu